tirsdag 2. desember 2014

Endelig Desember!

Jeg ELSKER jula og kan nok trygt kalle meg en "jule-person". Jeg hører gjerne på julesanger i oktober og starter alltid forberedelsene tidlig. Jula for meg byr utelukkende på gode minner, den står for tradisjon, hygge, samvær, glede og en masse spenning. I en alder av 28 år har jeg imidlertid erfart at spenninga og magien man følte som barn dessverre ikke lengere er like sterk, men desto mer nostalgi fører jula da med seg. Jeg lengter tilbake til barndommens jul og følelsene bobler over når jeg plukker fram julepynten jeg har tatt vare på fra da jeg var barn, eller når jeg hører på gode, gamle julesanger. Heldigvis er dette, samt det å ta vare på tradisjoner med familie og venner, bake, pynte og gjøre det hyggelig hjemme, nok til å sette meg i den rette julestemninga hvert eneste år.

Selv om jula nesten ikke kan komme fort nok, prøver jeg imidlertid å skille mellom advent og jul og pynter hjemmet deretter. Jula for meg er, og vil nok alltid være rød, men jeg prøver å holde igjen nissene og den røde pynten til jula nærmer seg enda mer og julestemninga virkelig begynner å ta tak. I mellomtida koser jeg meg med små innslag av julepynt blandet med mitt "dagligdagse" interiør, samt masse levende lys. Adventstaken er så klart på plass og lysene MÅ være lilla!



Juletrærne er på plass og det lyser fra vinduene på Urbania-tunet :)




De fine kvistene med "snøballer" plukket jeg da jeg gikk tur med hunden idag tidlig. Synes de passet perfekt i denne Kähler-vasen.  




Julestemning ved peisen. Til min store forargelse er det altfor mildt i Stavanger til at vi trenger å fyre :(




Kubus-staken har pyntet seg til advent :)


Ønsker alle ei fin og stemningsfull adventstid :)

- Maria -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar