lørdag 6. desember 2014

Interiørstudier

Som nevnt tidligere deltar jeg nå på et nettkurs i interiør og inspirasjon og det var slik at denne bloggen ble til. Den første studieoppgaven gikk ut på å opprette en egen blogg der vi skal legge ut alle oppgavene vi får underveis på studiet. Dette føles litt skummelt ettersom at "alle" kan se det, men samtidig er det gøy å vise fram det man har produsert.

Studieoppgave 2 går ut på å lage farge- og materialplansjer av stue og soverom. Jeg har valgt å gjøre dette digitalt ved hjelp av et program som heter olioboard.com. Her velger man først hva slags rom man vil innrede for så å plotte inn møbler og interiør som man liker. Programmet har et rikt utvalg av alt fra møbler, hvitevarer og lamper, til blomster, skulpturer, kaffeservise og veggkunst. Selv om det er mye å velge i er det ingen selvfølge å finne akkurat det man ser for seg, men etter mye leting, prøving og fram og tilbake ble jeg ganske fornøyd med resultatet likevel. 


Stua: 

Min stil når det gjelder innredning heller nok mot den nordiske med mye lys og luft, hvitt og gråtoner, samt innslag av tre, skinn og andre naturmaterialer. I tillegg liker jeg å blande moderne design med gamle saker og ting, og for tiden har jeg veldig dilla på svart og hvitt.
Som sagt er det vanskelig å finne akkurat det man leter etter i Olioboard, men denne stua synes jeg ble ganske fin :) Jeg har valgt å holde meg til svart, hvitt og grått, men har lagt inn elementer av brunt og gull for å gjøre det litt mer spennende og for å gi rommet et varmere uttrykk.




Soverommet:

Også på soverommet har jeg gått for svart og hvitt. Jeg skulle helst hatt veggen hvit også, men fikk ikke til å redigere dette. Her har jeg pyntet med lilla for å gjøre det mer feminint og koselig :)



Jeg anbefaler å prøve Olioboard for alle som synes at innedning er gøy eller dersom du trenger inspirasjon for å innrede et nytt rom. Men vær obs på at det kan ta litt tid før man finner ut hvordan programmet fungerer og at selve prosessen er tidkrevende. Det var det i allefall for meg, men så er ikke jeg kjent for å ta så veldig raske avgjørelser heller da.. ;)         


- Maria -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar